30 September 2022

To, czego kulturysta potrzebuje najbardziej

Sportowcy, którzy uprawiają sporty siłowe – zwłaszcza kulturyści – muszą prowadzić intensywne treningi, które bardzo obciążają organizmy. Nic więc dziwnego, że potrzebują oni dużo więcej ważnych składników odżywczych niż człowiek prowadzący przeciętny tryb życia. To bardzo ważne, by każdego dnia dostarczać organizmowi tyle składników, ile potrzeba, by organizm można było zregenerować, przygotować do treningu, zabezpieczyć przed sforsowaniem, a zarazem sprawić, że ćwiczenia będą maksymalnie efektywne. Spójrzmy, jakie to składniki.
Bez wątpienia najważniejsze jest białko – i to w ilości aż 2 gram na każdy kilogram masy ciała danej osoby. To białko odpowiada za efektywny przyrost suchej masy mięśniowej. Po drugie, nie można zapomnieć o węglowodanach. Ale nie wszystkie cukry są dobre – wybierajmy tylko te, które wyróżniają się niskim indeksem glikemicznym. Inne ważne dla kulturysty składniki to kofeina, kreatyna, L-arginina oraz glutamina. Dzięki nim mamy więcej energii, mięśnie są wzmocnione, chronione przed uszkodzeniami, a organizm zregenerowany. Również białko staje się efektywniej wykorzystywane. Wszystkie te składniki znaleźć można w specjalnych odżywkach.

Previous post Kulturysto, czego potrzebuje twój organizm?
Next post Kulturystyka – bardzo wymagający sport