30 September 2022

Piperyna i dawkowanie

Natura podsuwa nam wiele roślin, które są naturalnymi spalaczami tłuszczu. Jednym z nich jest pieprz czarny. Zawiera w sobie piperynę, którą przebadano w 2012 roku i odkryto jej właściwości odchudzające. Piperyna wspomaga nasze starania na dwa sposoby – poprzez procesy termogenezy, w wyniku zwiększonego ciepła spalana jest większa ilość kalorii (podobnie działa kapsaicyna, której źródłem jest m. in. pieprz cayenne i papryczka chilli) oraz lipolizy – bezpośredni udział w spalaniu tkanki tłuszczowej. Stymuluje także żołądek do zwiększonej produkcji soków trawiennych. W medycynie chińskiej jest znana od wieków, stosowaną ją nie tylko przy problemach trawiennych, ale także przy leczeniu zakażonych ran. Najnowsze badania dowodzą, że stosowanie piperyny jest także pomocą dla osób chorych na Alzheimera, spowalnia postępujące procesy. Hamuje też wzrost guzów nowotworowych. Można ją oczywiście kupić w formie tabletek. Dawkę 5-10 mg należy przyjmować maksymalnie dwa razy dziennie. Po trzymiesięcznej kuracji konieczna jest ok. dwumiesięczna przerwa.

Previous post Co to są mikrobiomy ?
Next post Legenda Steve Reeves